Alla inlägg under april 2015

Av Erika Svensson - 24 april 2015 19:34

Nu har jag gråtit så mycket att det gör ont att blinka. En nära vän till familjen begravdes idag och det var nog första gången jag riktigt förstod att hon verkligen är borta. Tårarna bara rinner. Avskyr denna dag.

Av Erika Svensson - 17 april 2015 09:50

Vissa människor förstår inte vår familjs prioriteringar. Det är helt okej för jag förstår inte alltid alla andras men ifråga sätter jag dom? Nej det skulle jag aldrig göra. Det är liksom ingen idé för en del prioriterar så knasigt i mitt tycke att jag aldrig kommer kunna förstå hur de tänkt där. Så istället för att ifråga sätta dessa människors val är jag bara tyst. Det är ju som sagt deras val. Varför är det då så svårt för andra att göra det samma? Varför ska folk fråga varför man prioriterar som man gör? Varför ska folk ha åsikter om hur vi prioriterar? Är man inte en del av vår familj har man ingen rättighet till en åsikt gällande våra prioriteringar. Vi gör det som fungerar bäst för oss och våra barn. Speciellt våra barn! Nog sagt om det.

Idag blir det att bära ner lite möbler från mamma lägenhet. Hon har sålt den så vi håller på att tömma. Blä vad grejer man samlar på sig genom året alltså. Men idag ska det inte gås igenom något utan bara slängas det som vi redan gått igenom. Haha ja får se det som ett träningspass. Heja heja

Av Erika Svensson - 14 april 2015 09:08

Ja det är mycket nu. Jobb på två olika ställen, två barn som båda två utvecklar sin självständighet (alltså ett finare sätt att säga att de är trots i vårt hus), fri övertid på Ts jobb så han jobbat ihjäl sig känns det som men det behövs innan hans ka vara pappaledig, förberedelser inför skolstart igen den 1 september. Går igenom kurslitteratur samt läsa ikapp mig så jag inte tappat allt, röja ur mammas lägenhet då hon sålt den (gud vad sikt jag sparat på mig genom de 23 år jag levt) och nämnde jag att jag själv är förkyld. Gud vad jag gnäller. Fick plockat fram en grön träsoffa min morfar gjorde till mamma. Blev lite känslosam att se båda pojkarna sitta på den. En bit av morfar. Gud vad jag saknar dom. Det hjälper väl inte att en vän till vår familj gått bort så den 24e är det begravning.

I söndags var det extra träning med dansen. Vi skulle få besök av en känd dansare. Till vår stora förvåning kom Tobias som är dansare hos Let's dance. Vi blev fruktansvärt paffa och extremt ömma. Kunde knappt gå dagen efter. Härligt med andra ord.

Nej nu får jag sätta fast här ska det dammsugas av, starta en tvättmaskin samt diskmaskin innan jag ska iväg och jobba.

Av Erika Svensson - 12 april 2015 08:46

Ja full rulle är väl kanske en underdrift. Dubbla jobb, två förkylda barn samt två övertrötta föräldrar. Ja så ser vår vardag ut just nu. Känns som om jag aldrig är hemma och bara tar det lugnt. Men i veckan ska jag försöka vila. Har tagit mig mod till att säga nej till jobb så blir bara 3 dagar med jobb nästa vecka. På lördag ska jag iväg till en klasskompis för lite vinmys och badtunna. Som jag behöver det just nu! Längtar!!!!

Skapa flashcards