Alla inlägg under mars 2015

Av Erika Svensson - 16 mars 2015 22:22

Fråga mig inte hur jag mår om du inte är intresserad av svaret. Jag har slutat säga jo tack det är bra när det inte är det. Jag är trött, allergisk mot all den här jävliga pollenskiten, ont i mer eller mindre hela kroppen och nämnde jag att jag ser ut som sju svåra år för att slänga på sig smink tar bara tid och färga håret vad är det? Ååå klippa sig säger du! Det har jag inte gjort på snart 1 år. Hur fan hinner folk?
Avskyr när människor frågar hur mår du och när jag svarar hur man egentligen mår så säger dom jaha. Vadå jaha. Stöttning och pepprig det är tydligen bara någonting man ger! Fuck you liksom!!! Nej nu skiter jag i allt vad tvätt och städ heter. Det får se ut som det gör. Jag går och lägger mig!

Av Erika Svensson - 15 mars 2015 09:53

Ja snart är denna helgen över. Missförstå mig inte jag älskar mitt jobb men 6 dagar i rad med långa pass och delade turer ska det bli skönt med en morgon man får sova ut. Idag är det jobb 12.30-21 Sen ska jag rätt hem och sova för ögonen går i kors på mig. Det är tur man är tjej och att någon kom på det där med smink. Haha men först en sväng med barnen som för övrigt retar gallfebern på mig idag men så är det att ha barn. Haha

Av Erika Svensson - 12 mars 2015 10:31

Jaha då var det dags igen. Hej älskade pollen säsong. Varför måste du slå till värre och värre för varje år? Har fått dubbla alla mina doser och antihistaminet i kombination med kortisonet gör att jag sväller som en ballong, blir lätt irriterad samt trött som ett as. Och hungrig. Nämnde jag hungrig! Hur lätt är det att försöka hålla kosten på den nivå man lagt den när man nu för tiden är konstant hungrig. Inte på mat utan ååå en bulle, eller glass hade varit gott. Fan också!!

Av Erika Svensson - 9 mars 2015 20:46

Ja här rullar vardagen på. E har totalt slåtter bakut och vaknar varannan timme på nätterna och vaknar för dagen mellan fem och halv sju på morgonen beroende på vilken tid han äntligen kom till ro. Så förstå om ögonen går i kors på mig. L travar på som vanligt. Trots, trots och trots. Underbar ålder den gärningen har. 4år är sådär ljuvligt. Hör ni ironin? Allt detta i kombination med mycket jobb har resulterat i att träningen har tagit stryk här hemma. Gör 30 dagars utmaningen men är väl det man hinner och orkar med tyvärr. Men skam den som ger sig. Börjar smått få rutin på dessa tokigheter också. Ska bara övervinna mitt förbannade sockerberoende. Det är inte det lättare vill jag lova. Är värre att dra med på sockret än vad det var att sluta röka. Men som sagt skam den som ger sig. Nu ska jag klippa T och sen krypa ner i sängen. Håll tummarna för att E sover någorlunda inatt.

Av Erika Svensson - 2 mars 2015 10:18

2010 blev jag gravid första gången och fick havandeskapsförgiftning vilket resulterade i extrem viktuppgång med vattenansamling. Totalt 42kg extra blev det. Kämpade och gick ner en allt. 2013 kom andra graviditeten och denne bara 12kg extra som nu är borta sedan länge. Mitt problem efter förata grav blev överflödig hud. för några dagar sedan blev det vägning och mätning. Totalt -30kg -12cm i midjan -4cm på låren -2cm runt armarna -4cm runt höften och +3cm på rumpan. Detta är mina resultat efter 2,5 års slit. Har långt kvar men kommit en bit på väg.

Skapa flashcards