Alla inlägg under februari 2015

Av Erika Svensson - 26 februari 2015 18:50

Ja idag har det varit en fruktansvärt jobbig dag. Mina leder är inte alls med. Imorgon däremot blir det jobb 7.15-12.15 sen har vi hela dagen på oss. Jobbar lördag och söndag också men det är inte problem. Det är på tappen och där kan jag ta det lite i min egen takt. Nu blir det käk och mys. Sen ska jag sova som en stock.

Av Erika Svensson - 24 februari 2015 14:56

L är och leker på sitt rum, E ligger och sover och jag tar det lugnt i soffan när jag helt plötsligt ser en man i mörkblå jeans och en svart täckjacka med luvan uppdragen och åtdragen så endast ögon och näsa tittar fram går förbi. Inte på gångvägen utan på vår altan. Han går förbi fönstren till vardagsrummet på altanen fyra gånger för att slutligen ställa sig rätt upp och ner och titta in genom fönstret. Jag reser mig sakta ur soffan och går fram till fönstret. Där står vi, på var sin sida av rutan och ser på varandra. Inte förrän jag ropar snälla gå så vänder han sig om och går. Vad fan är det för fel på det här samhället?

Av Erika Svensson - 19 februari 2015 23:14

Här ligger jag och stirrar upp i taket. Jobbat kvällen idag och är egentligen trött som ett as med huvudvärk som börjar likna migrän men vad hjälper det? Somna går ju inte att göra i alla fall. Alla grabbarna sover gott sedan några timmar tillbaks men jag blir bara mer och mer vaken. Vad hände här liksom? Är för många tankar i huvudet på mig. Ligger och grubblar över saker och ting jag inte kan kontrollera. Över saker jag kan kontrollera och mycket mer. Måste bara ta 1 miljon djupa andetag och inse att det går som det går. Det blir ju inte bättre av att ateessa upp sig. Nehe läsa lite så kanske hjärnan blir mer villig att samarbeta.

Av Erika Svensson - 18 februari 2015 21:32

Idag har mina barn visat sina absolut värsta sidor till 90 % av dagen. Är helt slutkörd både fysiskt och psykiskt just nu. Ska bli såååå skönt att få jobba imorgon. En paus. Missförstå mig rätt. Det finns inga jag älskar mer än mina barn men att få distansera sig själv i några timmar ska bli skönt. Nej nu blir det sömn som gäller. Det behövs.

Av Erika Svensson - 16 februari 2015 21:32

Igår fick jag göra mitt efterlängtade delegationsprov. Och blev godkänd!! Haha så nästa gång jag ska jobba blir det den praktiska delen å sen kan jag ge medicinerna. Känns bra för då kan jag äntligen hjälpa de boende till 100%. Innan har jag fått hjälpa dom och sedan hämta någon som kan ge medicinerna. Känns gott måste jag erkänna!

Av Erika Svensson - 15 februari 2015 15:26

Ja det var milt sagt. T och jag hade barnvakt igår så vi drog oss till stora staden Uddevalla för lite fifty sades of Grey. Å herre gud säger jag bara. Jag har ju valt att inte läsa böckerna innan. Jag var förberedd på en del sex men att det var bdsd var jag inte riktigt beredd på. Haha å herre. Men vilken film. Kan knappt vänta på tvåan. Men nu är ju första filmen sedd så då är det fritt fram på boken. Passar bra då jag jobbar delad tur idag så gjorde första passet 7-11.30 och gör andra passet 16.30-20.30 Så medan E och L sover sjunker jag ner i boken.

Av Erika Svensson - 12 februari 2015 08:14

Är så sjukt trött. Heja kaffe. E sover inte på nätterna då framtänderna är jobbiga för honom men han sover länge på morgonen. Dock har jag ju då L som vaknar kl 6.30 å ska gå upp så här blir ingen sömn. T måste få sova mest eftersom han ska iväg och jobba. Borde storstäda här hemma men den orken som finns går till att leka med barnen, fixa mat och ta hand om tvätten. Men i kväll ska jag i alla fall iväg och träna. Som jag längtat.

Av Erika Svensson - 10 februari 2015 14:03

Älskar verkligen mitt jobb men förstå vad underbart det är med rast. Jobbat helgen, kvällen igår och 7-16 idag. Är ju van vid att gå hemma så förstå om jag känner mig lite trött. Sen hjälper det väl inte att E håller mig vaken mellan 1.20-4 nästan varje natt nu för tiden. Ögonen går i kors men sådant är livet. Nej nu är min underbara och efterlängtade rast strax Slut.

Skapa flashcards