Alla inlägg under december 2014

Av Erika Svensson - 31 december 2014 09:32

2014 skrider mot sitt slut. Hur har 2014 sett ut för mig då? Jag blev mamma igen till en otroligt söt liten E, kom halvvägs i min utbildning och då alltså halvvägs till drömmen som sjuksköterska. Jag har fått ytterligare 2 arbeten att lägga till på mitt CV. Jag har skapat nya kontakter och fått nya vänner. Jag har uppdaterat min tävlingslednings licens och får ju självständigt ansvara för en tävling. Jag har gått ner totalt 19 kilo detta året om man räknar med upp och sen ner under och efter graviditeten. Jag har varit lycklig! Ska bli otroligt spännande att se vad 2015 har att erbjuda men en sak är säker. I år finns det bara ett nyårslöfte... fortsätt att vara lycklig!

Av Erika Svensson - 27 december 2014 20:51

Är sjukt när man tänker tillbaks. Är 26 kilo och 2års skillnad mellan bilden till vänster och bilderna till höger. Nu börjar kampen mot huvudet. Det gäller att släppa vågen och börja se på måttbandet. Alla är vi vackra oavsett kroppsform men jag mådde inte bra. Jag nådde botten. Blodtrycket steg, lederna tog stryk och likaså psyket men sakta men säkert tar man sig tillbaka till ett hälsosammare liv. #jagharbestämtmig.

Av Erika Svensson - 25 december 2014 20:17

Av Erika Svensson - 23 december 2014 21:50

En riktigt god jul

Av Erika Svensson - 23 december 2014 09:28

Ja imorgon får mina barn vakna upp till julklappar under granen. Gud vad jag älskade det som barn. Kan väl villigt erkänna att jag älskar det än. Julen är den bästa tiden på året. Synd är bara att vi ingen snö har. Hade velat ha en massa snö. Denna dag fylls av förberedelser inför imorgon så att allt är så gott som klart. Ska bli så kul.

Av Erika Svensson - 22 december 2014 21:09

Jag vet inte varför jag tänker på dig längre. Du finns ju inte i mitt eller mina barn liv. I mitt liv är det jag som valt men att inte finnas där i mina barn liv är ditt eget val. Helt och hållet. Men vet du vet? Våra liv är bra som dom är. Mitt liv har aldrig varit bättre. Så man kan väl summera att det bästa som hänt i mitt liv förutom T, L och E var att du drog. Så jag vill egentligen bara säga en sak. Tack!


Av Erika Svensson - 14 december 2014 22:41

Ja då var denna veckan snart Slut. Har gått fruktansvärt fort men har fått gjort massor. Nu är det bara att handla den sista maten, göra sista sillsorterna, julgodiset samt julskinkan kvar. Sen kan julen komma. Ååå vad jag längtar. Älskar julen!

Av Erika Svensson - 11 december 2014 15:40

Snacka om att det går fort här. E är redan 6 månader idag. Och gissel vad fort det gått. 2 tänder, rullar runt, sitter själv, skrattat högt och tydligt, ropar med ett speciellt ljud när han är hungrig (alltså ropat nene) upprepade gånger när han vill ha flaska och han äter gröt som bara den. Min lille är snart stor. Herre gud vad fort det gått. Vad.ä hände med min lilla bebis?

Skapa flashcards