Alla inlägg under september 2014

Av Erika Svensson - 30 september 2014 20:53

Ja hej å hå här kämpar vi för att underlätta för lillebror. Förbannade tänder att de ska göra så ont. Heja bedövning salva och alvedon.

Av Erika Svensson - 27 september 2014 09:27

Ja så small det till här hemma. Jag blev dunder förkyld, T av alla människor fick öroninflammation, L hostar men inget annat, blev kallt som f*n fort som f*n och E jo han blev komjölksprotein allergiker. Jippi! Gud vad pigg och glad man känner sig. En utredning gällande E dras igång här på måndag för att fastställa att det är en sådan allergi men kan väl säga att han gick från att ej gå upp i vikt ordentligt samt minst tre stor spyor varje måltid till tjockis på en vecka samt tre minimala spyor om dagen. Suck! Njut nu Erika när du är mammaledig. Ja mamma är jag med ledig det är man ta mig f*n aldrig. Höst fräs och fnys.... Idag ger jag tusan i allt och drar till torp. L ska ha nya gummistövlar.

Av Erika Svensson - 21 september 2014 18:53

Ja då testar vi en ny teori. E kräks ju i större mängder och ofta. Så gott som efter varje måltid minst tre gånger. Lät bli laktos, hjälpte inte, lät bli stark mat, hjälpte inte... Ja vi har testat så många saker. E har dessutom mitt i allt detta mer eller mindre vägrat att ta bröstet så han har klart och tydligt visat att han är färdig ammad så nu är det flaska till 100% som gäller. Blä säger jag som tyckte amningen va så mysig. Men då åter till den sista teorin från BVCs sida. Komjölksprotein allergi. OK??? Så ny ersättning utan komjölksprotein så får vi se. Hoppas faktiskt inte det är det för vilket helvete han får i framtiden då. Lider med stackarn och håller tummarna för at han helt enkelt bara är en spy bebis.

Av Erika Svensson - 17 september 2014 20:32

Sist gång var det jag med UVI. Nu är det L med ett igensvullet öga. Suck... När tar allt sådant här slut?

Av Erika Svensson - 9 september 2014 16:23

När man har så här förbannat ont i lederna är det svårt att inte hamna i ett djupt svart hål. Tack gode gud för mina godingar. De är dom son håller mig flytande just nu.

Av Erika Svensson - 7 september 2014 19:11

Ja det händer inte mycket här. Min reumatism gör sig påmind så här gör vi allt bara för att klara vardagen just nu. Och just nu är vardagen fylld av smärta och kamp. Så länge mina barn har det bra får det göra hur ont som helst. Dock blir det inte speciellt mycket städat här hemma för när T kommer hem lagar han mat och tar barnen så jag får vila. Får hoppas det snart lägger sig så vi kan återgå till det normala igen. Och så frågar folk varför jag skaffar barn tidigt. Ja värken blir ju inte bättre med åren.

Av Erika Svensson - 1 september 2014 08:26

Maskerade E igår kväll igen. Han somnade då lugn som bara den vid nio och vaknade för första matningen kl 04.45 Ja ni läste rätt 04.45 Fick kolla på klockan fyra gånger för att fatta att det var sant. Såååå skönt att äntligen fått sova mer än 3 timmar en natt. Idag blir det babyrytmik :) ska bli så kul :)

Skapa flashcards