Alla inlägg under augusti 2014

Av Erika Svensson - 31 augusti 2014 10:17

Ja idag är det första gången för tre saker. Första gången vi skaffat barnvakt åt E, första gången L får gå på bio och första gången vi går på bio i nya biografen. Känns lite så där att ha barnvakt men han är 3 månader om 12 dagar så är ju inte hela världen om vi har barnvakt en stund.

Av Erika Svensson - 28 augusti 2014 13:28

Ja då har jag och E varit på första träffen av babymassagen. Vill ni se resultatet?

Snacka om utslagen hjälte. :)

Av Erika Svensson - 25 augusti 2014 09:48

Ja idag älskar jag mina barn lite mer ;) fick sovmorgon av den store till kl 8.30 Den lille sover ännu. Visst har det inte varit sömn NonStop men efter att ha ständigt ammat mellan 01.36-03.59 är man lagom pigg när han ska ha mat klart 6.25 igen. Så sova till 8.30 efter det är lyx plus att få betala räkningar, äta frukosy, mysa med bara L och hinna ta tvätten medan den lille fortfarande sover är hur gott som helst. För det innebär att det bara är plugga, damma och laga middag kvar idag :) härligt

Av Erika Svensson - 21 augusti 2014 21:29

Ja idag har humöret på denne lille kille varierat något kopiöst. Men det där leendet väger upp allt!

Av Erika Svensson - 20 augusti 2014 14:39

Är en betydligt bättre dag idag. Ingen ångest ännu för idag sket jag i att städa och greja. Har varit social med goa vänner och bara njutit. Hur gott som helst.

Av Erika Svensson - 19 augusti 2014 17:13

Nej jag skulle aldrig sagt något för nu förfaller huset här hemma. Kan väl sägs att E haft/har världens magknip med jämna mellanrum så att lägga ifrån sig honom är nästan uteslutet och de gånger han väl sover så man kan lägga ner honom så är jag så mentalt och fysiskt slut att jag också somnar. Jaja skiten finns kvar imorgon.

Av Erika Svensson - 17 augusti 2014 22:52

Ja då har en vecka av vardag och uppbyggnad av rutiner gått. Har gått förvånadsvärt bra faktiskt. Bättre än jag trott. Jag trodde att jag inte skulle få någon tid över till hushållssysslor men har väl brukat tiden bra och effektivt. Men ska väl inte ropa hej än. Kan ju vända på två sekunder. Imorgon vankas matlagning och ett kapitel i litteraturen inför omtentan. Planering är a och o vill jag lova!

Av Erika Svensson - 15 augusti 2014 10:32

Hade du frågat mig för sex år sedan hur mitt liv skulle se ut idag hade jag inte svarat gift med världens bästa man, med en son på 3år och en son på 8 veckor. Jag hade nog svarat att vi förhoppningsvis var sambos och att vi tävlar varje helg. Men tack gode gud för att jag hade fel :) hade inte bytt ut detta för någonting i världen <3

Skapa flashcards