Alla inlägg under juni 2014

Av Erika Svensson - 30 juni 2014 22:15

Ja då var den måndag igen. Idag har vi hunnit med att baka glutenfria kakor till dopet. Heja frys ;) får baka lite då och då så behöver man inte stå med allt dagarna innan :) sen har E träffat sin ena farbror och sin ena faster med sina familjer för första gången idag. Älskar verkligen familj. Man ses tyvärr för sällan. Imorgon blir det BVC. Håll tummarna för att E gått upp i vikt.

Av Erika Svensson - 28 juni 2014 20:16

Ja vad har vi gjort idag? Jo bara varit så nu har vi myst ner oss i soffan och forfortsätter med vår inte göra ett skit dag ;)

Av Erika Svensson - 27 juni 2014 15:50

Fick sovmorgon av L idag. Han sov till 9.30 E vaknde för mat 5.30 och sedan kl 9 så där va de också sovmorgon så idag känner man sig riktigt utvilad. Har rn riktig mysdag jag och mina pojkar. Ibland är livet bara lite bättre än annars ;)

Av Erika Svensson - 26 juni 2014 07:34

Ja då var det dags att starta dagen hos familjen Svensson. Tänkte få liv i L men verkar nästan omöjligt just nu. Han ska till tandläkaren idag. Inte för jag förstår vad en tre åring ska till tandläkaren för men men.... Lillebror sussar gott på min mage. Ny matad är han med. Vet dock inte vad jag ska göra. Han går ju inte upp som han ska. Han har bara gått upp 30g på en vecka. Han hade visserligen växt 2,5cm men ändå. Han äter ju med 2-3 timmars nellanrum och mat finns kan jag ju säga så förstår inte varför han inte går upp i vikt. Får väl äta en massa fetare saker så mjölken blir lite fetare. Fast hjälper sådant? Nej nu får vi allt sätta fart om vi ska hinna.

Av Erika Svensson - 25 juni 2014 20:44

Idag är lillebror två vecko. Gud vad fort tiden går

Av Erika Svensson - 24 juni 2014 22:54

Har en sådan där super pepp dag idag. Började dagen med en kik på vågen och en nu si så där 13 dagar efter förlossning (13 dagar kl 23.14 för att vara exakt) visar vågen -10,5kg. Bara 2kg kvar så är all babyvikt borta. Känns lovande det här ;)

Av Erika Svensson - 23 juni 2014 12:05

Ja då var det sista veckan som T kan va hemma innan han ska börjar jobba igen efter förlossningen. Men ska inte klaga. Han jobbar ju två veckor så går han på fyra veckors semester sen. :)
Idag blir det en sväng till tippen med den gamla altanen. T ska försöka klippa gräset också men med tanke på min allergi så får han vänta tills ikväll. Själv ska man planera maten inför nästa vecka så det blir väl att handla lite. Lillebror ska till bvc på onsdag. Ska bli spännande att se hur vikten ser ut.

Av Erika Svensson - 22 juni 2014 19:03

Mår oförskämt bra för att fött barn för några dagar sedan men sen kommer plötsliga trött attacker typ. Är som om ja bara går rätt in i en vägg och måste sova en stund. T säkert att det beror på antibiotikan, allergimedicinerna samt att amningen gör mig trött för han ser att jag blir så här trött efter amningen. Ska man verkligen bli så här trött? Lillebror ligger i sitt babynest och sover och storebror kikar på sommarlov på barnkanalen. Själv ligger jag som utslagen i soffan och väntar på att T ska säga till att maten är klar. Ikväll blir det att lägga sig tidigt. Det är en sak som är säker.

Skapa flashcards