Alla inlägg den 20 mars 2014

Av Erika Svensson - 20 mars 2014 08:15

Ja igår satt jag och T och pratade lite om kalaskulan. Vi insåg att det är ca 10 veckor kvar och att det absolut inte känns som om det reda gått 30 veckor (29+0 igår). Tiden har gått så sjukt fort.


Har börjat förbereda L ordentlgit på att det kommer att komma en liten bebis. Han vet ju att det ligger en bebis i mammas mage men det där med att den ska komma ut och följa med hem var han inte helt överygad om. Haha frågade honom om han förstod att bebisen ska komma ut ch följa med hem sen när den är färdig. Han tittade på mig och svarade: Bebis ska stanna i mammas mage. Det tog ett litet tag innan han förstod att bebisen ska finnas på utsidan av mamma med. Vi visade barnvagnen och sängen och förkalarade att här ska bebisen ligga sen när han/hon ska sova. När vi visade kläderna såg man hur ljuset tändes ;) Då sa han att ja skulle lägga tillbaks kläderna för dom ska bebisen ha när hon (L säger hon, vet inte varför) kommer ut.


Suttit nu på morgonen och kikat lite på mammaklänning på tradera. Är bjudna på dop den 18 maj och jag lär ju inte vara speciellt liten. Haha och är det som jag tror det kommer bli 100 grader varmt då jag redan nu tycker att det blir varmt ibland så hade en klänning varit gott. Jaja kan ja ha den så kan jag. Är ju liksom 3 kr på tradera vi pratar nu så det är ju ingen fara om jag inte skulle använda just den. Haha nej nu får jag sätta lite fart med sista skolgrejerna innan vi börjar dagen föreläsning.

Skapa flashcards