Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Erika Svensson - 11 mars 2014 17:44

Känns bra. Varit hemma i 42 minuter och har hunnit sätta igång bakmaskinen, plocka in tvätt, starta en ny tvättmaskin, hittat mer tvätt, röjt av köksbordet och startat med maten. Heja heja! Lär ju somna gott ikväll i alla fall.

Av Erika Svensson - 11 mars 2014 08:20

Sitter här i skolan, tidig som vanligt och försöker mig på läkemedelsberäkning. Hade tentan varit nu hade jag nog klarat den men jag ska komma ihåg hur jag gjorde också på varje uppgift tills på fredag. Blir att sitta och nöta som en idiot varje dag nu fram tills fredag. Hjälp hur ska detta sluta?


Jagsom var så glad när man tog studenten för jag täntke inge mera amtte på evigheter men lik förbannat sitter jag här och räknar ut dropptakten på ett 1000ml dropp och hur många ml man ska späda ett läkemedel med som har styrkan 15mg/ml óm man vill ha en annan specifik styrka. Suck jaja det ska nog gå vägen detta med. Om inte har jag ju gott om tid på mig under mammaledigheten sen att göra om tentan några gånger. Haha

Just nu är jag mer orolig för sluttentan i kursen. Ja vad tror ni? Kan jag göra tentan den 5 juni när jag har bf 3e? Äh va tusan. Har jag inte fött innan dess kan jag ju lika gärna göra den. Är ju ändå i Trollhättan där förlossningen ligger så+ skulle de dra igång under tentan är det bara att lämna in och åka in. Haha skam den som ger sig.

Gör denna bebis som man ber om så kommer h*n inte förrän 6 juni.


Är man kansig som har speciella datum man gärna vill att de små ska komma på? När vi fick reda på att bebis var beräknad till den 3 juni kläcker en vän till mig: Tänk om h*n kommer den 6e? Då har ni två nationaldagsbarn.

Den tanken hade aldrig slått mig tidigare men det är sant. L fyller ju på Norges nationaldag så då kan väl denne lille filuren titta ut på Sveriges? (Inte för att vi har något att säga till om i etta fallet ;))Eller vad säger ni? Haha '


Börjar bli EXTREMT nyfiken på vad det är för lite filur som gömmer sig där inne. Så länge som h*n mår bra får det vara vilken kön som helst men jag hade ljugit om jag sagt anant än att det hade ju varit roligt med en tjej. Då har man ju en av varje fast när det kommer till kritan så spelar det absolut ingen roll.

Vad tror ni att det bli?

Skapa flashcards