Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Erika Svensson - 6 mars 2014 07:17

Ååå det är så mysigt att vara gravid!
Hur många gånger får man inte höra den meningen. Mitt svar som jag mår just nu: Varsegod, här! Du kan va det istället för mig just nu! Säg bara till när barnet är ute så tar jag över sen igen.
Att säga att jag LÄNGTAR till juni vore en underdrift just nu!!!!!!

Så nu kommer denna kärring att gnälla ännu mer!

Jag är trött 100% av dagen, pendlar mellan överlycklig och gråtfärdig minst 50 gånger varje dag, har ständig huvudvärk, ont i lederna utan dess like, pendlar mellan att svettas och att frysa minst 4 gånger varje dag, foglossning, illamående, halsbränna, sura uppstötningar, ingen aptit, all aptit, pendlar mellan lågt och högt blodtryck...... Ja listan blir lång.

GHAAAA!!!! Jag borde inte klaga för det finns de som har det värre plus att så länge bebisen mår bra så.....

Men ibland måste även jag få lov att vara ärlig med hur jag mår. Orkar inte lyssna på alla andras bekymmer när jag har egna.

Kan någon förklara för mig hur man ska kunna ha tålamod att höra om hur dåligt andra mår hela tiden när man själv inte mår speciellt bra och när man väl är ärlig och ska berätta hur man egentligen mår får man bara höra: Ja men jag mår faktiskt inte heller bra!!!

NEJ VEM FAN GÖR DET JUST NU!!!

Blir en sådan dubbelmoral utan dess like. Ska man sätta sig själv och sina egna behov först och strunta i om andra mår dåligt eller ska man ta hänsyn till att andra inte heller mår bra??? Antingen är man egoistisk och sätter sig själv först vilket innebär att andra kanske mår dåligt eller ska man sätta den andres behov först vilket i mitt fall leder till att jag mår ännu sämre? Hur man än gör förlorar man! Fast egentligen så varken vinner eller förlorar man för det är ju för fasiken ingen tävling.


Jag har i alla fall bestämt mig för att jag ska inte behöva ändra mig och det sättet jag är på för andras skull. ALDRIG! Jag är ärlig och i ett samtal och om någon frågar så säger vad jag tycker om saker och ting. Så har jag alltid varit och varför ska jag plötsligt ändra på mig för att någon bestämt sig för att han/hon inte vill höra vad jag har att säga?

Det finns en perfekt lösning på detta problem! vill du inte höra min åsikt så fråga inte om den och tycker du att jag är jobbig var inte med mig då! Är det något som man lärt sig den sista tiden så är det att:

Har andra problem med ditt sätt att vara så kom ihåg en sak! Det är deras problem, inte ditt!

Skapa flashcards