Alla inlägg under februari 2014

Av Erika Svensson - 16 februari 2014 10:41

Så himla gott att få sova ordentligt. L sover ju hela nätterna nu så han väcker en ju inte men att få sova hela natten utan alla knasiga drömmar är guld värt vill jag lova. Idag ska drt försökas bakas och göra lite matlådor. Vågar man ge ssig på en gulasch?

Av Erika Svensson - 13 februari 2014 13:07

Vilka diskussioner det är nu angående ordet hen och hur vida vi föräldrar ska hjälpa barnen att inte bli placerade i flick- eller pojk-fack.
Min åsikt! Försök inte så jävla mycket utan låt barnen välja själva. Vill L ha klänningen så får han ha det. Vill han ha jeans så får han ha det. Vill han ha en rosa tröja så får han ha det. Vill han leka me dockor så får han det. Genom att vara säker i sig själv skapar man trygga barn. Inte genom neutralisera allt. Men de är min åsikt! Jag accepterar de föräldrar som har en annam åsikt om detta så varför ska de inte acceptera min åsikt?

Av Erika Svensson - 12 februari 2014 21:03

Är sjukt seg i huvudet och kroppen nu. Har varit mycket att ta in på VFUn men nu är denna omgång slut. Imorgon blir det ett besök hos BM. Ska bli mysigt att få höra bebis. L ska följa med och sen ska han till dagis så mamma kan få ha tentaplugg i lugn och ro. Ne nu ska ja då försöka sova. Tror jag behöver det. Speciellt när man sittrr och har ett samtal med någon och inser att jag inte ens vet vad vi pratat om trots att jag svarar.

Av Erika Svensson - 11 februari 2014 07:06

Trött....... ja det är bara förnamnet idag. Somnade ändå vid kl 22 och sovit oavbrutet till kl 05.20 Så varför är jag så förbaskat trött? Ja du. Tänk om man kunde svara på det. Då vore jag nog inte trött. Bilen lämnade jag på verkstad igår då dragkroken och dragbalken ska bytas efter jag blev påkörd så idag var det bara till att åka med T vilket innebär att jag nu sitter helt färdig och ombytt på praktiken med ca 1 timme kvar tills man egentligen börjar. Jaja fördelen är väl att käka frukost i lugn och ro helt själv.

Av Erika Svensson - 9 februari 2014 09:21

Söndag ska ju vara en vilodag sägs det. In my as att det är!!!! Först kalas för vännens dotter sen försöka hinna med att fixa avgasläcket på bilen, äta och sedan möte med folkrace klubben. Här avslutar vi dagen med att packa väskan för imorgon blir den VFU (praktik). Vila? Nej det kan man göra när man är död.

Av Erika Svensson - 8 februari 2014 08:32

Ja kampen över nattningen, den vann vi men kampen mitt i natten........ den vann L. Efter fyra timmar med hyrteriskt skrikande så gav T upp (förstår han). Så nu är T och jag vakna med världens huvudvärk och L sover vidare. Måste dock tillägga att han håller sin flaska i ett krampaktigt läge. Kanske var för snabb ändå??? Han har ju inte fyllt tre än. Ja idag bär det av till uddevalla. Hämta studentlitteratur och köpa något fint åt vännerna som fick en liten flicka igår kväll. Känns som det kommer bli en låååång dag.

Av Erika Svensson - 7 februari 2014 21:05

Ikväll har vi en kamp utan dess like. L har visat ett flertal gånger att han faktiskt inte behöver vällingen så nu försöker vi få honom att sluta med den kan väl säga att nappen var jävligt mycket enklare. Han grät och skrek i endast tjugo minuter innan han insåg att det var lönlöst och gav upp. Nu ligger han snällt i sin säng och ropar o natt, ästaj dej! (God natt, älskar dig). Skam den som ger sig!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards