Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Erika Svensson - 17 februari 2014 21:03

Ja gulaschen, tacopajen och pastagrattängen blev gjorda men kalopsen får jag ge mig på imorgon om jag vågar. Haha ska även hinna med tentaplugg, röja färdigt Ls garderob, rensa bland lakarn, gardiner och dukar, tvätta samt byta gardiner i hela hudet. Skam den som ger sig!

Av Erika Svensson - 17 februari 2014 08:58

Inser sent igår kväll att jag börjar först kl 13 men orkar inte krångla och gå upp för att ringa dagis och ändra osv så nu sitter jag här och trodde jag hade uppgifter kvar men nej. Så vad gör man? Jo man köper en kopp varm choklad och gräver ner sig i mikrobiologi boken för på fredag vankas tenta!

Jaja får väl ta tag i det där då. känns faktiskt oväntat bra då jag tror (med betoning på tror) att jag har någorlunda koll på de vi ska kunna inför tentan.

För övrigt blev det ingen kalops igår för chefen min ringde så det blev jobb istället. T var duktig som gjorde hälften av matlådorna jag planerat att göra. Han börjar få grymt bra koll på matlagning nu. Skam den som ger sig! Haha.


L vaknade och såg ut som ett yrväder ihåret idag så när vi kom till dagis (läs förskola) så fnissade fröknarna gott åt hans morgonfrilla. En så kallad Stig-Helmer hade han kombinerat med en den där Mary frilla. Med andra ord stod allt hår rakt upp längt fram och längt bak och platt fall på mitten så jag fick mig allt ett gott skratt när han kommer upp, tittar på mig med stora ögon och säger, ja fovit fädit nu! (Jag sovigt färdigt nu).


Satt men Ls dagisplanering igår också. känner mig duktig som gjort färdigt planeringen fram till vecka 22. Med reservation för ändringar självklart. T var väl så där glad åt att vi kommer samåka vääääldigt mycket nu framöver. Är ju bra på så sätt att vi sparar pengar samt att jag får gjort det mesta skolarbetet i skolan så när man kommer hem så är man helt fri från annat. Nackdelen är väl att jag är världens mest positiva pigga morgonmänniksa och T är väldens mest osociala människa innan klockan 8. Hahaha bra kombination, nja det vet jag inte men jag får väl vara tyst hela vägen till Trollhättan så blir han nöjd.


Nej nu måste jag sätta lite fart ananrs riskerar jag att bli sittandes här!

Skapa flashcards