Alla inlägg under februari 2014

Av Erika Svensson - 28 februari 2014 06:59

Så glad att min son har en så stark egen vilja. Visst svär man sig tokit på det ibland men är förbannat glad att han vet vad han vill. Så idag är det en grön herre vi lämnar på dagis.
Själv är jag så glad att det är fredag. I eftermiddag ska man fira mammsen lite smått för hon fyller idag men hon får sin present utav oss imorgon:)

Av Erika Svensson - 27 februari 2014 18:03

Av Erika Svensson - 26 februari 2014 20:52

Blodtrycket var okej mem lite åt det lägre hållet men järnet hade sjunkit så imorgon får man köpa järntabletter. Annars såg allt bra ut. Dunderkulan lever rövare och är verkligen klotrund. Ah skönt med bara mage än så länge. Jippi!!

Av Erika Svensson - 26 februari 2014 15:30

Inväntar gubben min för att vi ska åka till BM för kontroll. Har haft lite problem med blodtrycket så ska kolla upp det. Med L var blodtrycket högt men denna gången är det lågt. Hoppas bara att allt är bra med bebben.

Av Erika Svensson - 25 februari 2014 14:14

Ja så känns det. Tvätt, mat och pappersinsamling. Heeeela dagen lång! Eller i alla fall tills T kommer hem. Sen blir det mys och plugg så får vi se om det blir något gym sen. Det beror just nu på hur långt ja kommit. Kroppen har mjukat upp sig nu så träningsvärken är minimal :)

öm

Av Erika Svensson - 25 februari 2014 11:55

Ja det är första gången på tre veckors träning som jag fått träningsvärk. Blir nog en vilodag idag tror jag. Har dock inte bestämt mig ännu. Får se ikväll hur kroppen känns.
Var och handlade förut. Så nu är ja 600:- fattigare men köpt mat som räcker till nästan tre veckor. Heja mig!

Av Erika Svensson - 24 februari 2014 07:06

Kan väl inte direkt erkänna att farmakologi känns speciellt lockande just nu...... Är aså sjukt omotiverad idag så det är nästan pinsamt. Hade mycket hellre legat kvar i sängen och gottat mig en dag som denna men så är inte fallet :(


Vaknade imorse av att en helikopter cirkulerade runt i området. Strålkastarna gör för jävla ont att få rätt in i ögonen precis när man är nyvaken. L kom in helt förvirrad för han visste ju inte vad det var. Väl när vi ska lämna på dagis senare så upptäcker vi att det är en ambulanshelikopter som landat vid brandstationen sterax nedamför Ls dagis. "Tur" var väl att de skulle lyfta när vi kom så L fick se det. Han tyckte att det var super spännande att se helikoptern lyfta och vi hann väl inte mer än in på dagis innan han skulle berätta för fröken allt han sett. Han var så till sig att han totalt glömde bort att jag och T stod där och ville säga hej då. Haha älskar sådana dagar när man ska lämna och han totalt ignorerar en.


Har en känsla av att det blir en extremt lång dag för oss alla idag. L på dagis till 17.30 och jag till SYOn för att få hjälp med att fylla i alla papper om studieuppehåll med platsgaranti, T med möte på sitt jobb och sen när vi kommer hem ska L städa sitt rum (hanvägrade igår), T ska ta tvätten och dammsuga och jag ska fixa mat. Blir kokt potatit, panerad fläskschnitzel med hemmagjord brunsås och efter (om tid finnes) gräva ner sig lite i litteraturen innan man ska iväg och träna lite.


Är så himla gott att man kommit igång med träningen. Känner mig mycket piggare, gladare och jag hade ljugit om jag sa att det inte käns bra att det syns på vågen. Ja jag är gravid och nej det är ingen fara för barnet med den träning jag gör. Tappar ju inte i vikt men jag går inte upp sådanna mängder som med L. Nu fick jag visserligen havandeskapsförgiftning med L så hälften av mina då +42kg var vatten men denna gången är jag glad att det än så länge bara är 5,5kg +. Är ju rund och go innan menar ja ;) Är ju bara positivt att jag tränar upp konditionen och styrkan innan förlossnignen + att om jag är i någorlunda form innan är det lättare att komma tillbaks till formen efteråt. Tror jag måste jag väl tillägga. Var ju extremt otränad när jag fick L men jag litar på det folket runt omkring mig säger. Är man någorlunda i form är det lättare att komma tillbaks till en formen igen enligt dessa människor. Heja dom om det stämmer för jag sliter rumpan av mig för att hålla igång men jag känner ju själva att jag mår bättre så....



Nepp nu blir det väl ags att gräva ner sig i litteraturen i några timmar innan vi börjar. Jej!! :/

Skapa flashcards