Alla inlägg under januari 2014

Av Erika Svensson - 21 januari 2014 20:52

Ja jag sa ju att jag såg fram emot denna nya kursen (mikrobiologi) och det vill jag lova. Är skit roliga grejer men efter att ha haft två dagar av den här kursen känner man att huvudet är extremt fullt av all ny info. Imorgon blir det föreläsning på engelska om HIV/Aids och TBC. Sedan blir det möte med kursansvarig för att diskutera när det passar bäst att göra mitt studieuppehåll och efter detta bär det av till Sjukgymnasten för att kolla upp ev rehabilitering av nacken. Men nu tar jag natt för ögonen går i kors på mig.

Av Erika Svensson - 20 januari 2014 06:58

Ja vi som skulle gått upp kl 8.... Får väl säga tack till den idiot som ställde sig utanför vårt hus och varvade jävel vilket resulterade i att både jag och L varit vakna sedan kl 6. Jaja mys i soffan blir det då

Av Erika Svensson - 18 januari 2014 17:36

Ja då var man hemma och tagit det lugnt ett tag. L fullständigt älskade vattnet. Fanns dessutom massor att göra för barn i alla åldrar. Och en 34 gradig rehab bassäng man fick bada i. Mmmmmm för mamma:) var super roligt att få lära känna föräldrarna lite mer. Detta är ju absolut någonting som jag och T kan tänka oss när det är Ls tur att ha kalas :)

Av Erika Svensson - 18 januari 2014 10:11

Ja då var det dags. Är en så löjligt glad förälder som följer med sin son på hans första födelsedagskalas. Så glad att han blev bjuden.

Av Erika Svensson - 16 januari 2014 17:53

Har nu nått en milstolpe. Idag nu när kursen är över har jag gjort mitt första år på högskolan..... och överlevt. Haha "bara" några kurser kvar och sen blir det att vara lite mammaledig. Insåg dessutom att när jag väl går på mammaledighet, förutsatt att allt går som det ska, så har jag gjort halva utbildningen. Härligt!!!

Av Erika Svensson - 15 januari 2014 18:47

Då var hela min familj samlad. T & L och jag så klart. Ätit lite gott och nu en massa mys. Så fort L somnat blir det att packa inför imorgon. Hur fasen ska jag kunna orka bära all kurslitteratur?? Är ju för tusans skull 12 böcker och den minsta är på 325 sidor. Har jag nämnt att man blir vältränad av att plugga till sjuksköterska på högskolan väst?

Av Erika Svensson - 15 januari 2014 10:19

Magen har allt börjat växa ordentligt. Ena bilden är vecka 19 (18+2)och andra är idag vecka 21(20+1). Har lagt mig på soffan en stund för att vila lite. Sen blir det att sätta fart. In med en maskin tvätt, damma, laga mat (så de bara e att värma sen), plugga och en hel del annat. Det som är jobbigast är att jag hade behövt skotta snö för det totalt vräker ner men kan inte med foglossningen för då är jag sängliggandes sen. Men vi får se. Vem vet? Jag kanske försöker ändå. Klarar inte av att ligga still här hemma

Av Erika Svensson - 14 januari 2014 20:28

Ser ut som jag svalt en uppblåst badboll. Har extremt ont av foglossningen idag. Kan inte sitta upp i mer än 10 minuter. Sen måste jag lägga mig raklång. Känns som om jag ska gå av. Tur det är en lugn vecka. Plugg imorgon, tenta på torsdag, tvätta på fredag oc barnkalas på lördag sen är det söndag och då ska jag ligga kvar i sängen hela dagen.

Skapa flashcards