Alla inlägg under september 2013

Av Erika Svensson - 14 september 2013 13:37

Jo jag vet. Skriver inte alls lika ofta längre. Ska vara helt ärliga med er och säga det att jag orkar helt enkelt inte. Har det senaste halvåret mått väldigt konstigt. Haft pendlande blodvärden och blodtryck. Till slut gjordes ett EKG där man tydligt kunde se hur ett ärfligt hjärtfel utvecklats under 5 månadera tid. Min kropp klara i dags läget inte riktigt av att balansera ut alla värden och tryck. De varierande värderna beror mest troligtvis på att kroppen håller på att rätta sig efter min nya hjärtfrekvens. Annars flyter det mesta på som det ska. Jobbar, går i skolan och njutet av att vara mamma och fru!

Av Erika Svensson - 12 september 2013 12:37

Ja det har hänt en hel del på sista tiden. Jag har haft VFU igen och kan inte säga mer än gud vad jag älskar det. Synd är att jag under VFUn känt mig yr och kallsvettig. Har haft väldigt lågt blodtryck så just nu sitter jag och väntar på att närhälsan ska höra av sig. Sen bär det av till näl för att hälsa på mamma. Satt med henne på akuten till kl 6 imorse. Kom hem vid 7 och vaknade för en liten stund sedan. Hon har antagligen fått en liten blödning bakom ögat igen. Ska försöka vakna till liv och få i mig frukost.

Av Erika Svensson - 8 september 2013 10:10

Ja då var det söndag igen och mer jobb blir det. Imorgon blir det första VFU omgången. Ska bli så himla kul men känns så där att lämna L på dagis 06.45 men måste man så måste man. Är också sista veckan som jag jobbar på 6 veckor. Ska bli skönt med lite ledigt faktiskt. Är rätt mycket i skolan så ja kände att jag var tvungen att ta lite paus. Skola familj och vänner är det som får min tid. Nu blir det en tidigt lunch eftersom jag jobbar 12-22 idag. Vad ska ni göra idag då?

Av Erika Svensson - 4 september 2013 22:25

Haha ja det kan man väl inte direkt kalla det men fick i alla fall klippt två kompisar. Blev nöjda båda två.
Första dagen i skolan fick super bra. Är bara trött. Var ingen direkt lugnt start. L var på toppen humör som vanligt men vi latade oss ordentligt idag så det blev inte direkt husmanskost utan en pizza. T var riktigt trött när han kom hem så det blev väldigt lite gjort här hemma. Äh det är en dag imorgon med.

Av Erika Svensson - 4 september 2013 07:15

Ja då var det dags. Kursintroduktion idag då :) som jag längtat. Är nog inte många som längtar tillbaks till skolan men tycker det ska bli super skönt. Få rutin på vardagen idag. L och jag sitter och kollar på morgon tv medan vi väntar på att L ska vakna ordentligt och att klockan ska bli halv så vi kan ta på oss ytterkläderna och åka. Äntligen!

T2

Av Erika Svensson - 1 september 2013 22:24

Ja imorgon är det nu vecka och jag blir en T2a vilket innebär att man börjar termin 2. Snart så har första året gått. Kan knappt fatta att det går så fort. Har VFU (praktik ) redan andra veckan. L sov hos sin farmor och farfar natten till söndag för jag var på klassfets och T följde med. Badade badtunna, drack gott och åt gott. Underbart! Nej nu får man allt hoppa i säng för imorgon blir en låååång dag!

Skapa flashcards