Alla inlägg under juni 2013

Av Erika Svensson - 29 juni 2013 16:10

Ja det är ju svensk sommar så varför ska det vara bra väder när det kan regna? Mamma ville att L skulle sova där inatt. Är så grymt tacksam för min mamma. L blev jätteglad när vi frågade om han skulle ha pyjamasparty med mormor. Så ikväll blir det lite egentid med mannen min. Efter allt jobbande och rännande så ska det bli himla skönt att bara vara vi två. Missförstå mig inte nu. Jag älskar min son över allt annat men att lägga lite tid på bara den man är gift med är faktisky väldigt nödvändigt. Vad ska ni hitta på ikväll då?

Av Erika Svensson - 28 juni 2013 08:50

Måste säga att jag känns bra att tanden är bort men aj som.. vad ont det gör. Rötterna låg typ över varandra och runt ett ben. Tandläkaren gav mig två alternativ. Dra ut tanden och få med en bit av benet eller boka in en operation och söva mig och sedan ta bort tanden. Jag tror nu i efterhand att jag valt fel för fy fan vad ont det gör. Önskar de kubde sövt mig. Det blödde som bara den igår och eftersom en del blod runnit ner i halsen så har jag ont i den med. Kan inte bita ihop och fått en massa smärtstillande. Ikväll blir det med jobb. Vad ska ni göra idag?

Av Erika Svensson - 27 juni 2013 10:36

Jag som trodde på en lugn dag igår. Kan ju bara säga att det blev det inte. Idag är det äntligen dags att dra ut den däringa tanden. Jippi! Sen blir det att betala räkningar. Buu! Sen blir det som vanligt... jobb! Imorgon blir det en sväng till stan. Mat och jeans står på schemat :).

Av Erika Svensson - 26 juni 2013 10:27

Var längesedan nu men det fick bli köttbullemackor till frukost. Hur kunde jag glöma bort hur gott det är. Idag blir det jobb dessutom. Ska lämna L på dagis strax. Är allt för trött egentligen men det blur förhoppningsvis en lugn dag på jobbet.
Sitter som på nålar och inväntar ett tentaresultat. Förstår inte att det ska ta så lång tid. Hela klassen är otåliga.
Nej får gå och göra mig och L iordning. Vad ska ni göra idag?

Av Erika Svensson - 25 juni 2013 09:06

Vaknade av en grinig unge. Det underlättade ju inte att min allergi är för jävlig idag. Precis tagit dagens första dos av allergi medicin. Två olika inhalatorer, tre tabletter, nässpray och ögondroppar. Suck vad jag längtar tills vaccinationen. Ska äntligen efter några år ska jag till hösten få allergivaccination. LÄNGTAR!!!
Idag är jag tacksam för barntv. Så jag får va lite i fred tills medicinen gör verkan. Är ju super tät och svullen just nu. Sen iväg och fika med en vän (Ls gudmor). Ska bli så skönt. Jag får träffa vännen och tjöta lite och L får leka av sig med hennes dotter. Skiljer ju bara 6 månader mellan hennes dotter och L. Men nu...... Frukost!

Av Erika Svensson - 24 juni 2013 10:07

Jaha då fick man sovmorgon :) L sov till 9. Funderar på vad jag och L ska hitta på. Emaus kanske? Är tyvärr inte väder för det :( sen är allt man vill hitta på så himla dyrt och är inte direkt överdrivet mycket över i kassan. Tänker ju heller åka 3 mil för att hitta en bra lekplats. Blir hemmabus idag :)

Av Erika Svensson - 23 juni 2013 22:34

Av Erika Svensson - 23 juni 2013 22:32

Ja här ligger jag i sängen med en liten kille som är super pigg. Busat som bara den och lekt pang pang som ör den nya grejen här hemma. Man ska ju inte uppmuntra till sådana lekar men han tycker det är super kul och det är den leken som han och hans bästa kompis på dagis leker. Är ju inget våldsamt i att jaga varandra och ropa pang pang och låtsas bli träffad ibland. Nej nu myser vi i mammas och pappas säng och L har bestämt film. Kan ju inte direkt säga att jag blev förvånad att han valde Bilar. Vad har ni gjort idag då?

Ovido - Quiz & Flashcards