Alla inlägg under januari 2013

Av Erika Svensson - 22 januari 2013 19:43

Hur kan man bli så här trött? Sitter i min stol framför tvn och har precis lagt ifrån mig läxorna. Huvudvärken är här, tröttheten likså och även en gring son. Allt man vill är att krypa upp i soffan och gossa men det vill inte han. L är på världelöst humör ikväll vilket är mindre kul. Nej får bli 2 alvedon och en utsträckning i soffläge.

Av Erika Svensson - 22 januari 2013 08:10

Har sitter vi, jag och L, hostiga och täta men lika glada för det. Vi gör lite morgonmys framför bamse nu innan L ska till dagis oh jag till skolan. Gick skitbra igår :)

Av Erika Svensson - 20 januari 2013 21:15

Ja då var det bara 10 timmar och ca 45 minuter kvar tills jag ska befinna mig på skola... Om jag är nervös? Nej, inte jag. Om jag är taggad? Aldrig! Jag bara stutsar runt som en hyperventilerande stutsboll och frågar T: kan man ha det här på sig imorgon? Dags att försöka varva ner och sova lite kanske? Men det är så himla svårt. Dagen jag väntat på sedan jag varit 4 år är äntligen här. Imorgon påbörjar jag mina studier till att bli legitimerad sjuksköterska!!! Det var en person som en gång sa till mig att: Lilla gumman. Drömmar är till för att förbli drömmar.. De slår aldrig in.
Du får exakt samma svar nu som då:
Mina gör!!!!!

Av Erika Svensson - 19 januari 2013 22:57

Sitter i soffan med T och inser att det bara är söndag kvar och sen kan jag kalla mig för sjuksköterskestudent. :) fick i alla fall veta att en av mina gamla klasskompisar ska läsa samma programm som jag. Love it!!! Då vet man ju att man har en person man känner iala fall :)

Av Erika Svensson - 18 januari 2013 20:30

Känner mig grinig idag. Inge bra dag och vi försökte hålla L vaken lite längre men det gick inte. Han va så trött. Imorgon blir det en sväng tiöl trolhättan för att fixa lite grejer inför skolstarten och sen till vänersborg för att hämta lite kurslitteraur :) nu, gladiatoterna

Av Erika Svensson - 18 januari 2013 10:09

Ja här sitter vi och hostar "lite". Stoppade i mig hostmedicinen nyss så snart är man son en ny människa igen. Är inte riktigt lika seg idag, inte lika hög feber. Hade bara hostan försvunnit så hade jag mått mycket bättre. Nu blir det frukost mys :)

Av Erika Svensson - 17 januari 2013 15:20

Har precis hämtat L från dagis. Fick sovit ut imorse och efter ett samtal till farbror doktorn har man fått livsräddande hostmedicin. Sitter i soffan med L brevid mig å vi hostar ikapp. Skönt att få va hemma tillsammans i 4 dagar nu då. :) kvalitetstid :)

Av Erika Svensson - 17 januari 2013 07:51

Kul att komma till jobbet lite smått hängig. Sitter och får extrema hostanfall och inser efter ca 1,5 timme att det här går inte. Min första sjukdag.... Så nu blir det hem och ringa farbror doktorn så man kan få hostmedicin för det känns som att mina lungor följer med upp igen.

Ovido - Quiz & Flashcards